El proper dijous 17 de març a les 18.00 h, portarem a terme una nova edició dels Webinars de Debats d’Educació.
Tractarem sobre algunes claus per millorar l’aprenentatge a partir de la comprensió dels processos cognitius i la neurociència. Et convidem a debatre sobre:
– Els jocs ofereixen experiències d’aprenentatge positives? Com poden ser aplicats en educació? Com podem jugar, aprendre i ser més creatius?
– Com podem tenir en compte la neurociència per millorar l’aprenentatge?
– Hi ha algunes edats que són més importants que altres per l’aprenentatge?
Segons Paul Howard-Jones cal establir un diàleg entre neurocientífics i educadors sobretot per a trencar neuromites, unes teories que han penetrat molt entre el professorat i que no tenen base científica. També cal que els educadors i educadores siguin conscients que l’entorn afecta el desenvolupament cerebral, i en el cas dels infants i joves la escola és un dels entorns principals.
La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït i moderat per Joan Badia, catedràtic de llengua i literatura a l’educació secundària, i amb la participació de persones que han reflexionat sobre aquest tema a Catalunya:
Anna Carballo Márquez, doctora en Neurociències per la UAB.
Marta Portero Tresserra, doctora en Neurociències per la UAB.
Altres ponents (a confirmar properament)
El seminari web té prevista una durada aproximada de 60′ i tindrà lloc en obert i l’accés al mateix serà gratuït. Per assistir a aquest acte online únicament heu d’entrar en aquesta pàgina el dia i a l’hora programada, tan sols necessiteu connectar-vos amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.