Anna Forés Miravalles

Per seguir somiant

Amy Joe

Deja un comentario

 

El Greg i l’Amy Joe en una foto que ell va pujar al seu Facebook. Foto: cedida.

 

Cada dimarts en Greg Smith anava a dinar amb l’Amy Joe, una dona que vivia al carrer, al centre d’Orlando als Estats Units. D’aquesta manera, en Greg explicava la seva relació al seu Facebook personal:

“Us presento l'”Amy Joe. Des de fa unes setmanes, cada dimarts, l’Amy Joe i jo ens trobem a la cruïlla de Pine street amb S. Orange au al centre de la ciutat d’Orlando (jo treballo en el centre i estic sempre d’un costat a l’altre de la ciutat). Durant una setmana vaig veure a Amy Joe cada dia en aquesta cantonada. Mai demanava diners. l’única cosa que deia era: “Bon dia, senyor. Que tingui un bon dia i que Déu el beneeixi “i somreia. Jo vaig vestit de feina, amb americana, de manera que em demanen sempre diners. Però mai l’Amy Joe. Des de fa uns quants dies, dino cada dimarts amb ella.

Durant el nostre dinar, d’entre 30 minuts i una hora, comprovo que sempre és positiva tot i que no posseeix res. Però la setmana passada l’Amy Joe em va deixar anar una cosa increïble … No sap llegir. L’Amy Joe no fuma, beu ni és addicta a les drogues. Simplement ningú li va ensenyar a llegir. Em va explicar el difícil que és trobar feina sense saber llegir. Amb els diners que aconsegueix, treu llibres de la biblioteca per aprendre a llegir en lloc de comprar menjar. Això em va deixar sense paraules. I és que preferia aprendre a llegir per aconseguir una feina en comptes de menjar.

Jo he tingut la sort de tenir dos meravellosos pares i una família que ha pogut permetre donar-me el que vulgui. L’Amy Joe no ha tingut aquesta sort. Així que ara Amy Joe i jo ja no ens asseiem només a menjar, sinó que li ensenyo a llegir. Cada setmana trec un llibre de la biblioteca i els dimarts el llegim. La resta de la setmana ella llegeix sola. Amb aquest post no vull que la gent senti llàstima per l’Amy Joe ni presumir que faig coses per algú amb pitjor sort que jo. Vull compartir això perquè potser això faci que algú ajudi a una altra persona. Hi ha moltes persones com l’Amy Joe al món. No tots tenen gana, no tenen casa o estan ferits. Potser qui necessiti la teva ajuda sigui simplement família o amic. Ajudar a algú pot consistir a somriure i saludar-lo. Jo he tingut la sort de tenir diners i així puc ajudar a l’Amy Joe. Si t’ha agradat aquest post, dóna-li al m’agrada i comparteix. Si no, no passa res. Però mai saps el que pots fer per una altra persona fins que ho intentes. Qui és el teu Amy Joe??”

Responder

