Anna Forés Miravalles

Per seguir somiant

Focusing on the learner La filosofia DIYLab a l’escola i a la universitat per fomentar l’acció dels estudiants i l’aprenentatge col·laboratiu Barcelona, 4 de novembre de 2016

Deja un comentario

http://esbrina.eu/portfolio/focusing-on-the-learner/

El consorci del projecte europeu DIYLab — Do It Yourself in Education: Expanding Digital Competence to Foster Student Agency and Collaborative Learning serà l’amfitrió d’un simposi dedicat a l’exploració de:

  1. DIY, o faci-ho vostè mateix, com una filosofia que posa els estudiants en el centre de l’experiència d’aprenentatge, convertint-los en els creadors del seu propi procés d’aprenentatge i materials.
  2. El potencial d’aquest enfocament per desenvolupar la capacitat d’acció dels estudiants i les seves competències digitals i de col·laboració, utilitzant les tecnologies a les que ja tenen accés, perquè siguin aprenents de per vida.

Aquest esdeveniment es produeix al final del projecte abans esmentat i té com a objectiu generar un fòrum internacional de debat i discussió.

El simposi

Aquest simposi té com a objectiu explorar el sorgiment d’una cultura de col·laboració, connectada als entorns d’aprenentatge dels joves, la tecnologia i el bricolatge. Els esforços dels joves per crear i difondre mitjans digitals s’han associat amb el moviment creixent faci-ho vostè mateix (DIY). Sorgit als anys 90 amb les arts, l’artesania, i les noves tecnologies, ara és freqüent en els continguts curriculars, donant als educadors i als estudiants l’oportunitat de crear, compartir i aprendre en col·laboració.

Els organitzadors estan interessats en com el DIY, en particular, promou l’autoria i les comunitats, donada la quantitat de temps que passen els joves de manera voluntària aprenent de forma intensa, a l’abordar pràctiques d’alt nivell tècnic. Aquesta nova perspectiva exigeix un nou panorama de recursos per incloure, en diferents contextos educatius, la producció de nous mitjans vinculats a les exigències de l’era digital.

El simposi té com a objectiu problematitzar i interrogar la nostra comprensió de les possibilitats i límits de la introducció de la filosofia DIY en l’ensenyament primari i secundari, així com a les universitats. A la Universitat de Barcelona, està vinculat al projecte finançat d’innovació docent “DIYUni: La filosofia DIY (fes-ho tu mateix amb els altres) a la universitat. Implicacions pedagògiques i tecnològiques per afavorir l’aprenentatge autònom i l’avaluació formativa” (2014PID-UB/075) (prorrogat el 2015-16).

Busquem contribucions que abordin específicament les següents qüestions:

  • Implementació de la filosofia DIY en entorns institucionals (escoles i universitats).
  • Formació inicial i permanent del professorat per donar suport a l’agència DIY i a l’aprenentatge col·laboratiu.
  • Els processos i els resultats dels projectes d’ensenyament i aprenentatge basats en DIY.
  • Aprenentatge DIY dins i fora de les institucions educatives.
  • Objectes digitals DIY com a formes de reflexió i de compartir els processos d’aprenentatge.
  • Evaluació dels processos i resultats d’aprenentatge basats en DIY.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s