Anna Forés Miravalles

Per seguir somiant

Un TV Show que mostra la transformació de l’educació: ‘Management is cool’

Deja un comentario

 

La UPF Barcelona School of Management ha realitzat recentment un programa de televisió produït per El Terrat on desgrana quin serà el futur de l’educació. La periodista Ana Boadas i el cuiner Marc Ribas presenten de manera innovadora entre entrevistes, debats, jocs i música una proposta formativa de la UPF-BSM basada en la personalització, el mentoring, l’aprenentatge basat en projectes i la interdisciplinarietat.

Entrevista al degà Daniel Serra al platò del programa 'Management is cool'

Per captar l’atenció d’un internauta cal deixar petites molles de pa, rastres dolços, que condueixin el seu cursor a l’enllaç que el porti fins al teu contingut. Per a això es poden utilitzar mètodes més ortodoxos de disseny comunicatiu per arribar per diversos mitjans al target; o presentar el contingut en un format innovador, almenys pel que al seu àmbit temàtic es refereixi.

Aquest últim camí és el que ha pres la UPF Barcelona School of Management, que ha optat per explicar el seu nou model educatiu a través d’un programa de televisió. Aquest format televisiu de la UPF-BSM té l’objectiu de mostrar la seva visió particular sobre el management, entès com un recurs essencial per al desenvolupament de qualsevol professió i no només vinculat al món de l’empresa. Per a això, s’aborden temes com la transformació digital i la manera en què Internet i les noves tecnologies han canviat la comunicació, el treball, les noves professions i també les formes d’aprendre. Així mateix, presenten el seu nou model educatiu i la seva aposta per l’storytelling, la gestió basada en el Big Data i l’ètica i la sostenibilitat com a pilars de la formació de qualsevol professional.

El programa, que es pot veure íntegre o per parts al perfil de Youtube de la UPF-BSM, es recolza en diferents recursos per fer el que en comunicació es coneix com infotainment, és a dir, una mescla d’informació i entreteniment que permet presentar un contingut de la manera més amena possible. Per exemple, durant el programa s’utilitza un dels jocs clàssics que ocupen les tardes del cap de setmana en moltes cases, el Tabú, que al show serveix per descriure alguns tecnicismes com “trending topic” o “crowdfunding”. D’altra banda, la música també és un element molt sòlid per ajudar a transmetre coneixement i informació. Per això, el programa fa referència al famós cas d’Enzo Vizcaíno, que va cantar el seu currículum al metro; i també convida al jove compositor Enric Verdaguer, que explica com les xarxes socials l’han portat fins al seu primer disc.

A més de gags, jocs i música, el programa avança amb entrevistes i debats que condueixen Ana Boadas, periodista; i Marc Ribas, cuiner especialitzat en la presentació d’esdeveniments. Sota la tutela i producció de El Terrat, el show transcorre amb convidats de la casa, tals com el Degà de la BSM Daniel Serra i professors com Carlos Scolari, Núria Almirón, Gem Romero o Manel Guerris. D’altra banda, també participen professionals del management com Genís Roca, expert en transformació digital o Llorenç Rubió, del Departament de Desenvolupament de Negocis de Telefónica, ens d’altres.

Respecte a l’objectiu del programa, que és respondre a com s’adaptarà l’educació als nous paradigmes, Daniel Serra és el que respon amb major claredat a la qüestió. La nova proposta educativa de la UPF Barcelona School of Management canvia el paper dels professors: “Passarem de ser mers transmissors del coneixement a convertir-nos en la figura del mentor. Que passarà de ser aquell que respon a totes les preguntes, a ser el que formula les preguntes adequades per treure la millor versió de cadascú,” argumenta. Així mateix, prossegueix Serra, l’alumne també tindrà un rol diferent: “Fins ara l’alumne era un mer receptor i passarà a tenir un rol protagonista en la seva formació. Per a això volem crear una experiència rica i transversal perquè pugui fomentar i desenvolupar tot el seu talent tant dins com fora de l’aula.”

A més dels professionals ja esmentats, Andreu Buenafuente, la cara més mediàtica que participa al programa, fa una petita aportació final assenyalant els punts clau del projecte de la seva productora, El Terrat, tancant així un contingut en un format innegablement innovador i encarat als estudiants i futurs membres de la UPF-BSM.

 

El programa està publicat al canal de Youtube íntegre i per capítols: https://www.youtube.com/playlist?list=PL9VZVTdwNuK9TH4S34Cl75XUZGC5LmMvL

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s