Anna Forés Miravalles

Per seguir somiant

Jornada de neuroeducació: compartir per aprendre

Deja un comentario

http://www.laindependent.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=7141%3Ajornada-de-neuroeducacio-compartir-per-aprende&catid=76%3Asalut-mental&Itemid=113&lang=ca

El proper 27 de maig se celebrarà la Jornada Experiències de neuroaprentatge a Sant Cugat del Vallés, a la qual hi assistiran professionals del món de l’educació, psicologia, pedagogia i neurociència d’arreu del país.

Neurohackers Education amb la certificació i suport de l’ICE ( Universitat de Barcelona) i la col·laboració d’ [ED]BUILDING organitzen la Jornada, que és solidària, i els beneficis obtinguts de les inscripcions seran destinats a la Comunitat Eko, associació dedicada a la millora de les condicions de vida de les persones refugiades sirianes i, de manera especial, a l’educació de les nenes i els nens sirians.

La Independent ha parlat amb Núria Tomàs, integrant de Neurohackers Education, sobre la finalitat de la trobada i ha volgut saber si el col·lectiu treballa des de la visió de gènere.

 

Durant la Jornada: analitzareu, exposareu estudis…tenint en compte la variable gènere?

La Jornada del 27 de maig està enfocada cap a la neuroeducació, és a dir, a com podem millorar l’educació a partir dels coneixements i descobertes que ofereixen els estudis neurocientífics per aplicar-los a l’àmbit educatiu. En aquest sentit, entenem que sens dubte ens ajudarà i serà positiu en relació a la variable de gènere, la coeducació i la creació d’una societat respectuosa en què hi hagi igualtat de drets i d’oportunitats per a tothom.

 

El vostre col·lectiu, el professorat que escolliu i fins i tot l’alumnat, es pot dir que és paritari? que és inclusiu?

Sobre la Jornada, podem dir-te que hi ha paritat pel que fa a persones expertes, i amb càrrecs rellevants, i convidades i convidats a les taules d’inauguració i de cloenda. I també és present la paritat en les persones que impartim els tallers. Tot això s’ha produït de manera “natural”, és a dir, no ho hem buscat deliberadament.

Ara bé, si considerem la relació entre dones i homes dedicats a professions dins de l’educació, sí que s’observa la predominància de les dones. Aquest és un tema de debat.

 

 

Neurohackers grup

Foto de grup de Neurohackers

 

 

Jornades sobre Neuroeducació. Experiències de neuroaprenentatge: compartir per aprendre 27 de maig a l’Escola la Floresta

Neurohackers és un equip de treball format per professionals de l’àmbit educatiu -mestres i professorat-  de: pedagogia, educació, psicòlogia, enginyeria, veterinària, físicas, “i qualsevulla “rara avis” amb esperit somiador i gran sentit de la responsabilitat cap a l’educació”, tal i com s’explica en la seva informació.

“En un moment de revolució pedagògica en què l’educació es planteja cada cop més com un acte de participació i coresponsabilitat per part de tota la societat. En aquest context, neurociència, pedagogia i psicologia tenen un punt de trobada: la neuroeducació”, afirma aquest col·lectiu que se sent unit per: “la passió per l’educació i la convicció que podem fer-ho millor. Volem revolucionar el sistema educatiu des de baix”.

Es van conèixer al Postgrau de Neuroeducació de la Universitat de Barcelona i asseguren que tenen decidit fer de hackers a tants espais educatius como sigui possible.

La propera cita per perticipar en aquest aprenentatge, la del 27 de maig a l’escola La Floresta (Sant Cugat del Vallès), serà en un espai formatiu que “pretén posar a l’abast de tothom una oportunitat d’aprenentatge experiencial amb un objectiu clar: apropar els pilars de la neuroeducació per a l’aplicació posterior en els diferents àmbits educatius, tant formals como no formals”.

El format de la Jornada serà el d’un itinerari estacional, transitant per les quatre estacions de l’any: “recollint l’essència de cadascuna, tot tocant els pilars en què s’assenta la neuroeducació”.

A cada estació hi haurà un taller d’experiències diverses i reflexions compartides sobre els processos d’ensenyament i l’aprenentatge des d’una visió neuroeducativa. Així: a la Tardor es treballarà Mindfulness i heartfulness (autoconeixement i acompanyament emocional); a l’Hivern serà el torn de l’ Educació emocional (atenció i gestió emocional); a la Primavera s’analitzarà El cos que habitem (activació i moviment); i, finalment a l’Estiu tocarà El cervell social (creativitat i treball cooperatiu).

 
Més informació:

Pàgina web de NeurohackersEducation:

Programa de la jornada i inscripcions:

Artículo sobre neuroeducació publicat per Neurohackers a INED21:

Contacte de prensa:  hola@neurohackerseducation.com

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s